torsdag den 11. oktober 2012

Friskhed på en torsdag

Sådan! Har fået 6 timers søvn. I sammenhæng. Vågnede med mærkelig fornemmelse i kroppen, og der gik 5 minutter førend jeg fangede, at den nye følelse måtte være den sagnomspundne 'friskhed', som jeg svagt erindrer at havde oplevet før i et tidligere liv. Var oppe én gang i nat. 60 minutter tager det Prinsen at sippe en flaske i sig og rumstere sig på plads i liften igen. Det er ret lang tid. Men når man som i nat kun skal igennem showet den ene gang, så er det ok. Og da jeg vidste at potentielle flere natte/morgenfodringer var Nordjydens, sov jeg virkelig godt bagefter. Har således fået 8 timers søvn i alt. Er frisk på zen-måden og har endnu kun formået at brygge kaffe og nyde, at Prins Arthur, stadig helt tilfældigt og uden antydning af 'rytme', har forlangt enetid i barnevogn og voksi.

I går sagde vi hej til ny kompetence. Evne til at grib om ting dukkede pludselig op. Ret ny og ret spændende. Og gør det at give flaske til noget af et forhindringsløb med små fingre der griber - og holder fast - om alt de støder ind i. Vi fandt små bløde ting han kunne holde i. Tør ikke binde an på mere faste objekter, da han stadig ikke overhovedet mestre motorik på acceptabelt niveau, og derfor tit og hele tiden slår sig i panden. Med eller uden ting i nyt, fast gribetag.

Torsdag starter godt.

Jeg er egentligt ikke til noget med øre og hale, men vi har arvet den her dragt. Og helt ærligt. Han er en lille haps i den. Og dejlig lun. Og når han bliver hentet ind fra vinterhi, så er det med sultskrig og det hele. Og så er en bjørnedragt meget passende. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar