torsdag den 31. januar 2013

Hvordan man som mor kan være både sippet og snerpet på sin babys vegne

Jeps. Jeg er en af de der irriterende mødre, der laver grød og mos fra bunden.
Fordi jeg kan. Fordi det er nemt. Fordi han kan lide det. Og fordi det er billigt. Efter 6 måneder med flaske-baby, begynder det altså at rykke godt i madbudgette.
Og jeg har Prinsen siddende i Triptrap'en uden i køkkenet til underholdning i mens. Med iTunes som underlægningsmusik og Prins Arthur hvinene til. Og han gummer sig igennem hele repertoiret af madvare. Og smager ukritisk på alt. Også viskestykke og bordplade. Og jeg fortæller ham hvad vi laver og hvor maden kommer fra. Er muligvis arbejdsskadet. Ret meget. Men noget skal man jo pludre med en baby om, og så kan det jo lige så godt være relevant info. Og en dag bliver det til en rigtig samtale. Det glæder jeg mig til.

Men i morgen skal vi på længere køretur. Til Odense. Og vi har også ret mange koncerter lige om lidt. Og jeg er vist nød til at købe noget færdig-mad-på-glas. Og det er også ok. Er hverken hellig eller perfekt. Overhovedet. Men det er altså endnu (!) dyrere end mælkeerstatning...yiks!
Skal nu ud i stormende natur og fange det. Og have startet bil, der har været i dvale i mange mange dage efterhånden. Hvordan virker startkabler egentligt?

Men helt ærligt. Hvis man ikke selv har lyst til at nippe til Uforklarlig-Masse-Kaldet-'Lasagne', har han så?

2 kommentarer:

  1. Jeg er helt på dit hold! Så besværligt er det altså ikke, og så lang tid tager det ikke at lave det selv.
    Vi var i København på kombineret arbejde/fornøjelsestur, hvor vi var nødt til at have noget færdiglavet mos med til D. Vi endte så med en storskrigende unge i Illum, der så absolut ikke ville have kartoffelgulerodsmos - vi kunne på ingen måde tvinge det i ham!

    SvarSlet
  2. Åh Gud - og så i Illum! Jeg sikrede mig at han kunne spise den inden vi tog af sted. Og det viste sig faktisk at vi slet ikke fik brug for det. Så ingen problemer overhovedet. Men nej, de kan godt nok snerpe munden sammen, så man ikke har en chance for at skubbe føde ind.

    SvarSlet