torsdag den 16. august 2012

Kunsten at være sund

Når man som mig har en BA i Ernæring og Sundhed, støder man alt for ofte ind i folk, som ved MEGET mere om emnet end mig. BA eller ej - mest ej. Og det er helt ok. Men så lad være med at spørge om råd/ideer/hjælp/opskrifter/alt andet.

I vores studietid var det også 'Sundheds' etiketten der var skyld i de værste spritstive kodak-moments.
Moment 1:
'Nå Ernæring? Så drikker I heller ikke?'
'DET gør vi. Faktisk indeholder vores køleskab kun øl. Og absint i grøntskuffen!' (løgn)
'Ser man det. Så giver jeg sku en fadbamse - eller 3'
'Fedt!' (løgn) - 'SKÅÅÅL' (pis!)
Nu er jeg jo tilpas stædig, men desværre også umanerlig dårlig til at drikke, så en fredagsbar var hurtigt overstået.

Moment 2:
'Pizza! Ja, DET skjal jeg have! Med krææm fraisjh'
Jeg havde en fast fredag-lørdags scoring. (Hvorfor lede efter andet, når den her virker virkelig godt hver gang?!). Og han var heldigvis, ligesom Dejligste Line, udstyret med lommeletter. Og tålmodighed. Og pæne øjne.
Og jeg manglede koordineringsevner til pizza-med-topping-håndtering. Men havde i min kæmpe brandert bevaret en insisterende trang til at være u-sund.

Idag er min sidste dag som 26 årig. I morgen kommer mine dejlige piger. Og vi skal have lagkage. Med masser af kalorier. Og flødeskum. I haven med solskin, og kølig asti. Prinsen skal overdynges med kærlighed og Min Stærke Nordjyde skal spille golf i behørig afstand af feminist-orgiet...

Derfor skal Prinsen og jeg lige om lidt i Føtex (mad), Rema (bleer) og BabySam (har gavekort og kan godt styre det. Ingen overtræk. Det kan jeg godt).

Fødselsdagsønsker fra Sole til resten af verden:
12 timers sammenhængende søvn
Mere kaffe
Kærlighed

Dagens optur:
Når Lillesøs spiller River flows in you - I må nøjes med at høre Yirumas udgave
http://youtu.be/7maJOI3QMu0

Dagens nedtur:
Bækkenløsning - også efter fødsel



Ingen kommentarer:

Send en kommentar